De metaverse neemt de vorm aan van de PlayBoy Mansion, een luxueus huis in Los Angeles waar talloze extravagante en over-the-top feestjes hebben plaatsgevonden. De ervaring zal voor iedereen toegankelijk zijn, maar bepaalde NFT-houders zullen privileges genieten.
In 1953 richtte Hugh Hefner met een paar duizend dollar het tijdschrift PlayBoy op. Het idee was vrij eenvoudig: een mannentijdschrift aanbieden met erotische foto’s en lifestyle of artistieke inhoud. In slechts een paar jaar vestigde PlayBoy zich als een onmisbaar medium en steeg de verkoop explosief. Sommige covers met Marilyn Monroe of Cindy Crawford hielpen enorm bij deze razendsnelle opkomst.
Er begon zich een heel merkimago te ontwikkelen, met name via het beroemde logo van het bedrijf (een konijn in een smoking), de talloze playmates of zelfs de PlayBoy Mansion, waar extravagante feestjes plaatsvonden. De komst van het internet werd het bedrijf echter fataal. De verkoop van PlayBoy kelderde en het bedrijf zag zich genoodzaakt de publicatie van het tijdschrift in 2020 te staken.
PlayBoy, het internet en de metaverse
Om deze neergang het hoofd te bieden, wil PlayBoy zich nu volledig richten op zijn internetactiviteiten. Dit werd in 2021 weerspiegeld door de lancering van een collectie NFT’s rond de talloze foto’s en enkele kunstwerken van het tijdschrift. Vervolgens bood het bedrijf op OpenSea een collectie NFT’s aan met de naam Rabbitar, met het beroemde konijnenlogo in een smoking. In totaal werden er maar liefst 11.953 konijnpersonages aangeboden.
In juli vorig jaar zette PlayBoy nog een stap in de digitale wereld met de aankondiging van de ontwikkeling van een virtuele wereld genaamd PlayBoy MetaMansion, gecentreerd rond de PlayBoy Mansion. Die aankondiging wordt nu werkelijkheid, want PlayBoy MetaMansion zal beschikbaar zijn in 2023, volgens