Meta wil zich nu richten op haar prioriteiten en zet in op andere manieren om gebruikers in contact te brengen met hun publiek, met name via de monetisatie van Reels en Meta Pay.
Stéphane Kasriel, hoofd van Meta, deelde het nieuws in een reeks tweets: de NFT-gerelateerde functies op Facebook en Instagram verdwijnen. Deze functies werden ongeveer 10 maanden geleden gelanceerd. De beslissing wordt voornamelijk gerechtvaardigd door Meta’s wens om “zich te richten op andere manieren om makers, mensen en bedrijven te ondersteunen“. Met andere woorden, NFT’s zijn niet langer een prioriteit voor het bedrijf van Mark Zuckerberg.
Stéphane Kasriel wijst er ook op dat Meta altijd prioriteit geeft aan de verbinding tussen gebruikers en “hun fans”, met name via monetisatie. De manager legt in het bijzonder de nadruk op Meta Pay, het betalingsplatform van Meta, dat cryptocurrencies gaat ondersteunen.
En we blijven investeren in fintech-tools die mensen en bedrijven nodig hebben voor de toekomst. We stroomlijnen betalingen met Meta Pay, waardoor afrekenen
_
Volg Be-Crypto op Facebook en X om geen enkel nieuws te missen.